FAQ – FOLIOWANIE SZYB

Czy przyciemnianie szyb folią jest zgodne z prawem?

Tak, o ile folia posiada atest Instytutu Szkła i Ceramiki (ISiC), a warsztat posiada homologację tej organizacji.


Czy folia może być nakładana na wszystkie szyby?

Na szyby za plecami kierowcy można stosować dowolnie ciemną folię, natomiast szyby przednie, zgodnie z prawem mogą być przyciemnione do maksymalnie 30%. W większości aut szyby przednie są już przyciemnione na kolor zielony i dalsze ich przyciemnianie przekroczy dopuszczalne normy.


Czy folia jest odporna na zarysowania podczas codziennego użytku?

Tak, jeśli posiada warstwę przeciw zarysowaniom. Chodzi o tzw. Hard Coating (HC)


Czy folia ma wpływ na ogrzewanie tylnej szyby?

Folia nie wpływa w żadnym stopniu na funkcjonowanie ogrzewania tylnej szyby.


Czy poprzez zastosowanie folii można ograniczyć nagrzewanie się wnętrza samochodu podczas upałów?

Tak. Stosując odpowiednią folię można ograniczyć ilość energii słonecznej wpadającej do wnętrza pojazdu nawet o 80%! W słoneczny dzień przez 1m2 szyby dostaje się do 400 watów energii, co przy 4 szybach daje około 2kW. Folia może znacznie zredukować ilość energii, co znacznie obniża temperaturę, oraz pozytywnie wpływa na wydajną pracę klimatyzacji/klimatronika.


Jakie korzyści płyną z zastosowania przeciwsłonecznych folii okiennych?

Folie okienne zapobiegają nadmiernemu nagrzewaniu się pomieszczeń, oraz zmniejszają refleksy świetlne. Zatrzymują także promienie UV, które odpowiedzialne są za blaknięcie tapicerek i odbarwienia.


Jaki typ folii należy wybrać przy montażu?

Przy wyborze folii okiennej należy określić jaką funkcję ma spełniać. Folia o oznaczeniu 05 jest na tyle ciemna, że nie będzie możliwości wglądu przez nią do wnętrza samochodu. Kolejny typ posiada oznaczenie 20 – tzw. folia pośrednia. Jest bardzo często stosowana przez kierowców, ze względu na efekt końcowy. Samochód nabiera eleganckiego wyglądu, a wnętrze nie jest tak ciemne jak w przypadku folii 05. Następny próg to folia jasna – 35, którą niektórzy kierowcy, wbrew obowiązującym przepisom, preferują na wszystkich szybach w aucie. Ostatni rodzaj folii z naszej gamy to 50-tka. Bardzo chętnie stosowana przez właścicieli do przednich szyb bocznych. Niestety również niezgodnie z prawem.


Czy przy foliowaniu szyb konieczny jest demontaż szyb?

Przy szybach stałych (przednia, tylna, trójkąty) nie ma takiej potrzeby, jeśli zaś mówimy o szybach drzwiowych to jest to zalecane. Aby folia była dobrze położona należy ją możliwie mocno docisnąć jak najbliżej krawędzi. Przy pozostawieniu szyby w drzwiach jest to zazwyczaj nierealne. Po za tym obywa się bez zbędnych podłożeń pod tapicerkę, itp, co zwiększa efekt bezpyłowy i ma niebagatelny wpływ na jej żywotność.


Czy folia wysycha/odparowuje od razu po nałożeniu?

Nie. Zazwyczaj folia odparowuje kilkianaście godzin od jej przyklejenia. Przy grubszych foliach np. z serii Endurance (popularna lustrzanka) czas ten wydłuża się nawet do kilku tygodni.


Guardian Splintex Soliver Pilkington Benson